köpa hem kilovis med godis

Jaha så är gubben iväg och hämtar upp bilen. Direkt han kommer hem så ska vi ta oss vidare in till vindeln och köpa hem kilovis med godis :)

Fick en fråga om varför jag valt just dagmamma och då det kanske finns fler som oxå funderar kring det valet så förklarar jag det här. Igentligen gillar jag inte dagmamma pga dessa anledningar. Det är enbart en vuxen som ser vad som händer bakom husets väggar (svårare att se om det är ngt skumt i görningen alkoholproblem, pedofoli, skumma uppfostringsmetoder osv.), är dagmamman sjuk så måste barnen till ngn annan dagmamma, jag tror att det kan vara svårare att få sina egna höga prioriteringar i uppfostran som prioriterade. En vuxen i dess eget hem är nog svårare att bestämma att hon ska lägga tyngden på dittan eller dattan, tror helt enkelt att dom kör mer sitt eget race.

Då orsaken till varför jag valt dagmamma Det finns enbart dagmamma i byn där vi bor alltså inget dagis. Då jag inte äger ngt körkort så kan det vara bra att jag kan ta mig dit fram och åter utan bil till barnen på dagarna. Hade jag haft körkort så skulle jag nog ha velat placera dom på ett dagis istället.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida