Se skillnad på ditt och mitt

Tänk att det ska vara så otroligt svårt för vissa att se skillnad på ditt och mitt. Inte ens på arbetsplatserna så klarar vissa av att visa den respekten för andras saker utan måste gå och nalla av andra. Sjukt less på vuxna människor som gör på det viset.

Vid vilken ålder brukar genomsnittet ha klarat av den utvecklings fasen så att människan kan se skillnad på ditt och mitt?

Freja som är 2,5 år ska enligt forskarna nu snart lära sig det. Om nu forskarna har rätt i sin teori där så kan man ju fundera kring varför vissa inte klarar av vid vuxen ålder att se skillnad på ditt och mitt? Är dom lite utvecklings försenade eller bara helt jävla respektlösa mot andra med människor, även dom på sin egen arbetsplats??

Skämmes på er medmänniskor!!

Två och etthalvtåringen


Kan lägga enklare pussel. Frågar ständigt. Kan skilja på ditt och mitt och vänta på sin tur vid lekar. Ritar streck och cirklar. Känner igen sig själv på fotografi. Ordförrådet omfattar nu cirka 200 ord, men talet är fortfarande omoget. Pratar mycket för sig själv vid lek. Börjar använda pronomen som jag, mig och du. Förstår ännu inte farorna och vill få sina önskningar uppfyllda genast. Tittar gärna på hur andra barn leker men vill ha sina leksaker för sig själv och inte dela med sig.


Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida