dagmammor och tvättlappar

Jaha, så var det tydligen fredag igen. Jäklar vad veckorna springer förbi en för tillfället.

Dagmamman våran har börjat gnälla på små saker som man överhuvudtaget inte tycker att man ska kunna gnälla om, i alla fall inte om man har valt att jobba som dagmamma ^^

Hur som så påpekade hon en dag åt gubben att ja men kan ni inte börja köpa våt tvättlappar hit till mig istället? (lämnar nämlingen enbart torra som vi även kör med här hemma då jag anser att våt servetter enbart är dyra, miljöovänliga, oftast även sämre för barnens rumpor) Gubben hade svarat att nej men vi kör dom hemma oxå så vi kör med det då får han till svar att ja men ni får gärna köpa in hit till mig för det skulle underlätta så mycket för mig (dagmamman). Haha, ja i alla fall så har vi absolut inte tänkt gå och köpa våt tvättlappar åt hon dock skojade jag och gubben till det lite hemma senare och sa till varandra om hon gnäller igen om det så blöter vi ett par torra tvättlappar som vi lägger ner i en påse åt hon :P

Ja sedan så hade hon nu tydligen påpekat igår åt gubben (som är arbetslös och därav 15 timmars dagmamme tid) att hur viktigt det är med rutiner och tryckte på att det är ju väldigt bra att barnen kommer samma tider varje vecka så de har fasta rutiner. Gubben svarar ju så klart då att ja men självklart dock ska jag till läkare, arbetsintervjuer eller annat liknande så måste jag ju få lämna dom andra tider istället (huvudsaken är ju att man håller sig inom de 15 timmarna som man har till godo). Ja vet ni vad dagmamman svarade!?

Ja men du kan ju planera in de sakerna under de tiderna som barnen BRUKAR vara här hos mig. Ring till läkarna och arbetsgivarna och ändra dina tider så att det underlättar för min del som dagmamma.

Helt seriöst så tror hon att man kan ringa läkare på sjukhus och vårdcentraler för att passa in sina läkarbesök efter barnens dagmammas behov. Ja det är fan sjukt hur den människan måste tänka. Vi betalar ju för barnen heltid och har dom inte mer än de 15 timmar som man ska ha rätt till då den ena föräldern är arbetslös.

Mänskligheten slutar aldrig förvåna en. Undrar om det kan bero på att dagmamman är lat eftersom hon inte har andra barn just de andra tiderna så hon missar antagligen lite egen tid om nu gubben måste iväg till läkaren och arbetsintervjuer.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida