Konståkningsdräkt - snövit

På tal om konståkning så passade jag på att börja med att försöka sy lite på Alicias snöviten dräkt som hon ska ha till isshowen.

Passade på då gubben var på Alicias konståkningstärning och hade Freja med sig dit. Lite lättare att pyssla på med enbart ett barn som är lite yngre än med två, även om man då oftast är två vuxna närvarande oxå.
Så här fint såg högen ut från början innan jag började klippa och sy i det :)


Eftersom jag inte hade ngt mönster eller dylikt så tänkte jag att det borde ju fungera med en vanlig tröja som mall om man bara fixar ärmarna efter på annat vis.


Ja det var attans svårt tyg att sy i märkte jag, i alla fallö för mig som inte har några direkt avanserade sy vanor :)

sicksackade i alla fall först runt tygbitarna som jag klippt ut och sedan nålade jag ihop sömsmånen. Vette tusan om man gör så..? Minns inte riktigt från då man hade syslöjd i högstadiet. Men, men nu vart det så här och det blir förhoppningsvis bra ^^

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida