missade ett viktigt möte idag.

Jaha så råkade jag tydligen även missa ett viktigt möte idag. Trodde av ngn skum anledning att de på familjerätten faktiskt skickade ut kallelser även till fortsättnings möterna men, men tydligen inte. De ringde i alla fall upp mig på jobbet och kopplade in mig på högtalar telefonen så jag vart på sätt och vis delaktig på mötet hur som helst, skönt så att man slipper boka in en ny tid där.

Jävligt less i alla fall på mitt EX som tydligen inte riktigt kan bestämma sig hur han vill ha det. På förra mötet vi hade så pratade han nämlingen så gott om Alexanders fotbollsintresse och hur viktigt det är för Alexander osv. osv. Dock så punkterade han klart och tydligt idag på mötet att han inte en enda gång kommer att göra ngt för Alexanders fotbollsträningar nu det kommande året, varför denna dubbel moral?

Jo nämlingen som en hämnd aktion mot fröken Angelica eftersom hon enligt han inte gjorde ngt förra året eller tidigare.

*Att den ena tränaren lovade att (den nyblivna fyrbarnsmamman där två av de barnen var under 2 år samt att fröken Angelica bodde 40 km längre bort än de andra föräldrarna) skulle få slippa vara disco vakt ett par timmar under kvällen hade ingen betydelse enligt mitt EX.

*Att våran bil pajjade kvällen innan vi skulle vara fikaförsäljare 40 km bort från platsen där man ska vara har ingen betydelse heller enligt mitt EX. För då har jag ju inte gjort det jag ska enligt mitt EX fasten jag bakat och fixat iordning allt till den dagen och sedan ordnade med en lösning av problemet med hjälp av tränaren.

*Att efter utan överdrift ha meddelat fyra olika tränare i sonens lag både genom mail, telefon och samtal IRL, ja säkert sammanlagt över 10 olika tillfällen att JAG vill ha informationen till min mailadress och inte höra det genom mitt EX som jag har så lite kontakt med som möjligt (pga en hel del olika anledningar). Har dock inte fått ett enda mail eller liknande om information vad som ska ske, göras eller dyl. I det sista mailet sa jag även klart och tydligt att jag har lessnat och om dom inte skickar mail direkt till mig så tänker jag inte heller göra ngt som tex, baka och sälja åt föreningen. Men nej det är ju mitt fel att dessa tränare efter alla dessa turer vägrar skicka mig information och jag borde vara tankeläsare och fatta utan information när fan det är föräldramöten, fikaförsäljning och all annan skit.

*Att min nya gubbe har tagit på sig tidigare år när jag var höggravid med Tyr och Freja var oxå det tydligen förjävla dåligt och räknas inte som om vi (läs jag) har gjort ngt jobb åt fotbollsträningen eftersom det är jag som är mamma och kristian enbart styvpappa. Det är enligt mitt EX alltså enbart det JAG gör som räknas som uppgifter som fixas. Jag anser snarare skit samma vem som bakade bullarna och skit samma vem som sålde dom så länge arbetsuppgifterna görs som ska göras på dessa jäkla idrotter.

Mitt EX tycker tydligen att det är så otroligt jobbigt att fritidspersonalen på Alicias skola ställer frågor till han om hur hon ska vara under lov och vid andra tillfällen så att han inte ens klarar av att be de prata med mig istället så jag blev tvungen att medela Alicias fröknar nu att de absolut inte får ta sådanna frågor med barnets far utan ALLTID ta dessa frågor med mig. Lite löjligt och pinsamt tycker jag nog att det var att gå fram till personalen och meddela dom att inte ta frågorna med barnets far.

Ja, ja mycket skit blev det sagt och jag är riktigt less den skiten. Synd bara att jag bommade tiden nu då EX:et tydligt och klart punkterade typ tre/fyra gånger: att hur ska man kunna lösa ngt då inte ens den ena parten vill komma på utsatta möten?

Bara ytterligare en sak som han mest troligast kommer att gnälla om nu ett par år framåt...

Nä sova nu, mindre än 5 timmars sömn vart det i natt så tänker satsa på att få fler den som kommer nu. Natti natti på er.



Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida