tur att man är duktig

Ja har ju självklart varit hemma idag igen. Hoppas på att jag verkligen är bättre innan måndag då Alicia kommer till oss igen.

Datorn i detta huset har jag haft i min ägo typ i 10 till 11 år. I ca 5 år av dessa har den klarat sig felfritt utan ett virus program dock nu för ett par dagar sedan så har även denna lilla oskyldiga dator fått en sväng av ett gäng virus. Ja kanske inte så konstigt utan virus skydd men jag brukar nog inte röra mig på den typen av sidor där de finns.

Så antar att sonen får sig ett ordentligt snack nu när han kommer på onsdag för gissar på att det är hans surfande som fått in virusen. Virusen som hade nöjjet att radera halva hårddiskens utrymme med både program och lite annat smått och gott.

Tur att man är duktig på att spara skivor med de viktigaste programmen i alla fall.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida