Alicias snöviten dräkt inlägg nr.2


På tal om konståkningen så är det även det som jag har ägnat helgen åt. Sy på hennes snöviten dräkt. Sydde ett gult bälte som kjolstyget ska hänga från.


Sedan satte jag det färdiga bältet runt Alicias midja och började nåla dit tyget som jag även vek in lite så att det ska bli vidare och lättare att åka skridskor i :)


Gjorde dock bommen att jag sydde fast det tyget med symaskinen så att det gick igenom bandet som ska vara elastiskt och forma sig efter hennes kropp. Hon kan dock ha det även om midjan blev lite stor så jag ids inte sprätta upp det. Som ni ser så har jag även sytt ijop tröjans delar. Det som saknas just nu är puffärmarna och hur jag löser det problemet vette tusan ännu. Kan ni sy så kom gärna med förslag hur jag gör dom :)

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida