Är så otroligt less på idiotiska EX

Tänk att det ska vara så satans svårt för vissa människor att tänka klart så fort det kommer till pengar. Vissa familjer bryter all kontakt med varandra då de inte är nöjda över boupptäckningar och vad eller vem som har fått ärva.

Andra familjer eller ska vi säga föräldrar är så satans snåla så att de inte ens vill betala för sina egna barn. Dvs. sitt eget kött och blod.

Är så otroligt less på idiotiska EX som inte vill stå för ngn kostnad alls då det gäller hans egna barn. Varför kan man ju då undra och hans eget svar är:

 -Ja men du har ju barnbidragen på barnen så jag tänker då minnsan inte betala hälften av träningsavgifter eller andra nöjjes och behovs saker.

Visst barnbidraget ska ju täcka en del av barnets behov  som tex, klädinköp, barnförsäkring och dyl. Men om nu barnbidraget skulle vara tänkt att täcka alla barnets kostnader så skulle det ju inte finnas ngt behov av underhållsstöd, eller hur!?

Underhållsstöd betalas av en förälder som inte har sina barn boende hos sig lika mycket som hos den andra föräldern. Underhållsstöd ska ges för att hjälpa till med tex, kostnader för mat, husrum osv. och ja det är ju kostnader som delas av båda föräldrarna vid växelvistboende av barnen.

Dock så finns det även andra kostnader inräknade i just underhållsbidraget som tex barnens träningsavgifter, dagisavgifter och alla andra lite större och oregelbundna kostnader.

Så med andra ord så är det rätt självklart att båda föräldrarna ska dela på dessa kostnader även om det är växelvistboende och även om det enbart är den ena förälderna som får in barnbidraget. Just för att barnbidraget är ej räknat enligt det svenska samhället för att täcka de kostnaderna utan det är underhållsbidraget som ska täcka dessa kostnader.

Så vem kan få det till ngn annan slutsatts än att de båda föräldrarna delar på dessa kostnader eller att den ena förälderna betalar ett lägre underhållsstöd av ngt slag till den föräldern som måste stå för hela den kostnaden.

Jag anser att det är dax att den svenska staten ser över detta och beslutar över vilka kostnader som ska delas på vid växelvist boende. Så att det står svart på vitt exakt hur det ska vara. Tänk så enkelt det vore i så fall för så många föräldrar så att de slipper bråka och fundera kring de ekonomiska bitarna.

Anledningen till detta inlägg?

Ett satans snålt EX som inte förstår ngt så enkelt som att lyssna på familjerätten. Familjerätten har informerat honom för flera år sedan att HAN ska stå för halva kostnaderna för just den typen av kostnader som cykel, träningsavgifter m.m. Detta har de även punkterat att han ska stå för även om jag (mamman) plockar in hela barnbidraget. Det jag ska stå för när jag tar in hela barnbidraget är tex, kläder, veckopeng osv.

Det mitt sura och snåla EX har betalat under ca 5 år är drygt 400 kronor per termin för en fotbollsavgift. Alltså ca 800 kr per år.

Det jag har betalat är betydligt mer bara dagisavgifter för över 1500kr/månad. Alla större kostnader som tex, dagisavgifter ska han ha delat med mig så med andra ord har jag daltat med mitt EX och låtit han få dra ett ytterst litet strå till barnens kostnader. För snäll? ja antagligen är jag det.

Ni kan ju själva räkna ut att enbart en av mina kostnader per år blir minst 18.000kr medans EX:et stått för 800 kr.

Nu så står det fanskapet och gnäller och säger att han ska då minsan inte betala för Alexanders fotbollsträningar nå längre för att JAG är så satans snål och får barnbidraget och därav ska han slippa betala även om han som ensam får ut ca lika mycket i lön som både jag och min nya sambo får ut tillsammans.

EX:et säger att han inte har ekonomi för att dela på Alicias träningsavgifter som ligger på 2000kr på ett år. Han skulle enbart ha behövt betala 1000 kr men nä det har han inte råd med. Nästa månad så går EX:et och köper sig en motorcross för 9000kr.

Jävlar vad jag är less och EX:et intalar Alexander att det är jag som är snål. Nä fy fasiken vad jag är less på störda snåla jävla fitt EX!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida