dessa föreningar utnyttjar föräldrarnas kärlek

gud vad äckligt varmt det har blivit igen. Gubben hänger nere på Nydala ikväll så jag kommer att tillbringa natten själv. Jag har otroligt svårt att somna då jag ligger själv i en säng.

Tänk er en förening som har medlemmar. Föreningen ifråga tvingar sina medlemars bekanta att ta på sig ideela arbetsuppgifter. Med andra ord de som tvingas ut att jobba ideelt är inte ens medlemmar i föreningen. Låter det helt sjukt!?

Enligt min åsikt så ja då låter det helt sjukt och ja det inte bara låter helt sjukt det ör helt jäkla sjukt.

I vilka föreningar ät det då på detta viset? Jo alla dessa barn idrottsföreningar där barnen är medlemmar för att kunna träna, hålla sig i god fysiskform och dessutom på ett roligt vis.

Dessa barn idrottsföreningar tvingar ut föräldrar på en jäkla massa gratis jobb som det inte finns ngt större intresse av att göra. Ta nu ikväll tex, sonen måste ha en vuxen individ som ställer upp och jobbar ett helt nattpass från kl. 21.00 till kl. 07.00. Sjukt vad dessa föreningar utnyttjar föräldrarnas kärlek till sina barn. För det är enbart kärleken till barnen som kan locka en människa att ta på sig ett sådant jäkla arbetspass som man går minst en hundralapp minus på i bensinkostnader.

tänk er hur det är för föräldrar med två, tre eller fyra barn.

Nä nu ska fröken Angelica gå och lägga sig med en bok.

4 kommentarer:

Anniepie sa...

Haha jaa ,de ser inte så inbjudande ut kanske! :P Åhh vad läser du för bok?? :) Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sånt låter väldigt illa! Vad skulle hända om föräldrarna vägrar hjälpa till?

Ha en fin dag!

Alicia sa...

Det lät verkligen konstigt, skulle jag aldrig ställa upp på. Jag ställer gärna upp och säljer fika på matcher när min kille spelar fotboll men thats it!

Hade inte du din blogg på blogg.se förr? Jag känner så väl igen dig =)

Camilla - Livsresan sa...

Jobba natt? Varför då? Låter knas :/

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida