Sushi

Efter jobbet idag så drog gubben, jag och de två småttingarna på kina resturang. Första gången som jag och gubben varit iväg på en så pass dyr resturang, om jag nu minns rätt.

Vi beställde en family sushi meny. Tyr fick ngt typ av skrik, leva om och vägra äta anfall. Jag han i alla fall se att hela hans mage var full av stora röda rodnads blaffor och ett antal tiotal små runda nässelutslag. Jäkla skit att de utslagen har hittat åt min minsta älsklings unge. I alla fall just när alla vi andra ätit klart så bestämde han sig för att lugna sig och börja äta. Maten fick godkänt av oss alla och den roliga leken med ät pinnarna gav matbesöket ett extra plus från Freja, såg det ut som i alla fall. Maten räckte bra till för oss då vi var fyra men skulle inte ha räckt till en person till.

Sushi är en japansk maträtt bestående av kokt rundkornigt ris som smaksätts med en vinägerblandning och ofta tillsammans med fisk eller skaldjur. menyn som vi testade på idag gav oss smakprov på ett antal olika typer av Sushi så med tanke på att det var första gången för mig att testa det så blev det verkligen en stor chans att få testa de vanligaste typerna, billigt och gott. En meny att rekomendera för er alla testa i alla fall minstr en gång :)

4 kommentarer:

Erika(jyringen) sa...

sv.jo det tror jag nog att du måste göra :P

Ackelina sa...

Sv; allt bra idag? :)

Josefine Lembke sa...

Sushi är så jävla gott :P

Kashaya sa...

Alltid trevligt att äta ute.=)

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida