Till vildingarnas land

Filmen bygger på boken med samma namn av Maurice Sendak. Där man får följa pojken Max som är en ung pojke som känner sig missförstådd och rymmer till vildingarnas land. Självklart så måste även fröken Angelica se denna film. För att göra en film som bygger på en barnbok kan ju inte vara ngt annat än spännande att få se resultatet av.

Att filmen har fått bara kanon fina recensioner gör ju att man blir ännu mera förväntansfull. Jag personligen måste dock få säga att efter att man läst boken för sitt äldsta barn Alexander som liten och nu efter en massa år fått se den på film så är filmen riktigt urusel.Ja du läste helt rätt, en riktigt seg, tråkig och dålig film.



I filmen så upplevde jag det enbart som om pojken var en fruktansvärt störd individ (garanterat ngn psykisk störning) så helt klart fel tolkning på hur pojken är enligt mig. Sedan så var vildingarna, än om väldigt lika från bilderna i boken, så var de för teater lika. Såg ut mer som om människor sprang i stora teletubbies dräkter.



Kan absolut inte rekomendera filmen men boken rekomenderar jag flera gånger om.

1 kommentar:

Ninni sa...

Jag har inte känt ett sug till att se filmen men den där boken är så grymt nostalgisk! Ett måste till alla små barn tycker jag.

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida