det var första och sista gången

Tydligen så anser vissa andra vuxna att det är fullständigt normalt att 8 åriga flickor hänger på stan under kvällen. Blir inte bara lite smått irriterad på vuxna som lämnar mitt barn utan en vuxen så pass sent utan min vetskap så jag kan se till att min dotter tar sig hem och inte hänger på stan.

Allt började med att Alicia följde en klasskompis hem efter skolan idag eftersom dom två skulle iväg på bio och se den nya filmen trassel. Mamman till den andra flickan sa att hon skulle köra ner dom och sedan köra hem Alicia hit. Filmen skulle börja kl 17.30 och vara i 1 timma och 40 minuter så vid kl 18.45 borde filmen sluta. Det kommer dock inget barn hem och jag börjar anta att de stannat för att äta ngt då de nog inte hunnit äta före filmen. Då kl blir 20.00 på kvällen så får jag dock nog och får ringa runt för att hitta åt mammans telefon nr. Presenterar vem jag är då hon svarar och då lägger hon bara på. Ringer upp igen på några minuter och frågar om filmen är slut ännu och mamman svarar att hon bara var tvungen att gå ut med hunden oxå men kommer nu.

När min dotter kommer hem 30 minuter efter sova tiden för henne så frågar jag vad som hänt ikväll då hon var så sen. Alicia svarar att mamman lämnat dom på bion och for själv på ett möte. Så de två 8 åriga flickorna stog alltså i bions utgångs entre helt själva i över en timma efter att filmen slutat utan att veta när den mamman kommer och hämtar dom. Att sedan mamman antagligen fortfarande var kvar på mötet då jag ringde (därav lade hon på då jag presenterade mig och med tanke på det jag hörde i bakgrunden då hon svarade) och sedan lämnat mötet i all hast och ljuger för mig att hon var tvungen att gå ut med hunden!?

Som jag sa till Alicia det var första och sista gången som hon får följa med den mamman på ngn aktivitet då mamman uppenbarligen inte klarar av att ta ett vuxet ansvar.

Är jag en hönsmamma som inte gillar att min 8 åriga dotter hänger på stan utan en vuxen individ vid kl 20.00 på kvällen?


Fast svaret på den frågan sprollar igentligen för jag anser faktiskt inte att min 8 åriga dotter ska vara på stan den tiden utan ngn vuxen ansvarig, sedan vad andra tycker om det har ju ingen som helst betydelse.

4 kommentarer:

Pilla sa...

Du gjorde ju rätt tycker jag. Även jag inte har barn själv så var det ju rätt.. Såna småtjejer ska inte irra runt själv.. Finns ju sjuka jävlar nånstans o överallt ju.. Klart man ska beskyddad!!

elinagustafsson sa...

Jag håller helt och håller med dig. Det spelar ingen roll vad klockan är i mitt tycke, en 8-åring ska inte vara på stan själv även fast att klockan är 12 på dagen. Men det är bara vad jag tycker. Sen att folk har olika uppfostran och olika syn på hur en förälder ska vara får man väl ha överseende med.

Prinsessanadia sa...

Jag tycker det är ok att låta sina barn gå på bio själva. Men då står man kvar och ser till att barnen kommer in i salongen. Och sen står man utanför och väntar när de är färdiga. Fruktansvärt oansvarigt att mamman. Speciellt när de inte bara är hennes barn de handlar om, utan faktiskt ett annat barn med.

Emelie sa...

Nu är inte jag mamma själv, men jag hade reagerat på exakt samma sätt som du gör. Usch vad oansvarigt av den andra mamman!

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida