Kräldjursattack i direktsändning

Idag går det att läsa på VK.se om en kräldjursattack som skedde under direktsändning i TV. Så här står det:

"Mitt i direktsändning gick mjölksnoken till en blodig attack mot TV 4 Nyhetsmorgons programledare Anders Kraft. Han höll i ormen när den högg till och bet sig fast i hans hand.

-Det har den aldrig gjort förut, konstaterade kräldjursexperten Jonas Wahlström.

Men dramat var inte över. Wahlström tog hand om snoken och i stället fick Kraft hålla en geckoödla - som bet sig fast i hans andra hand.


Inget av betten orsakade någon större skada."

OBS: artikelns ordval. Blodig attack och dramat ej över. Se sedan med egna ögon vilket fruktansvärt drama som utspelade sig och hur blodig attacken var mot programledaren. Kanske lite väl dramaquuen över vk:s artikel, eller vad säger ni?

Anders%20Kraft%20blir%20biten%20av%20en%20snok

4 kommentarer:

Pilla sa...

Men hallå, hur höll han egentligen ormen? Såg ut som att han höll i ormen för hårt och kroppen var inte så bekvämt liksom. Kroppen hängde liksom ner, han kunde hållt i ormen med båda händerna och inte hålla bara i ett hand och hårt... Själv har jag aldrig blivit biten av nån orm, är livrädd för det haha :D

Emilie sa...

Okej, hade jag ingen aning om... Men det är säkert ingen fara. Får hålla lite koll bara så det inte fortsätter helt enkelt.

N I N N I sa...

Ja media överdriver alltid lite extra, oavsett vad det handlar om. Själv tycker jag ormar är lite otäcka så jag skulle väl personligen fallit ner död om det var jag som höll i ormen.
Brrr

Prinsessanadia sa...

Det är alltid intressant att se hur lite rubriken faktiskt har med artikeln att göra. Speciellt hos Aftonbladet som är väldigt duktiga på att överdriva. Men det funkar ju, för det får åtminstone mig att bli nyfiken :P

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida