sitter på lassa

Sitter på lassarättet och inväntar att min stora son Alle ska komma. Två besök ska han göra idag först ett sjuksköterske besök och sedan ett läkar besök. Då min son bad mig att inte tala om ngt för hans far om vad saken gäller och att han ska till läkaren pga vad det är så valde jag att göra som min son bad mig.

Jag vet av bitter erfarenhet för ett par år sedan att även om jag tar mitt vuxna ansvar och berättar för Alles far och säger att han inte får säga ngt till Alle eftersom det enbart var i förtroende till mig han sa det så stannar det inte hos bara fadern. Det slutar alla gånger med att pappan talar om till Alexander att jag har skvallrat och därav så har även Alexander nu under ett antal år tappat förtroendet och slutat säga saker till mig eftersom jag bara skvallrar till pappan hur som helst. Så ja denna gången då han nu äntligen efter flera år kommer igen och ber mig om att inte berätta för hans fader så har jag inte gjort det.

Ett misstag dock antar jag nu i efterhand eftersom fadern fick ett sms från lassarättet om att sonen ska dit på läkarbesök och han inte visste ngt om besöket. Tydligen så hade fader dampat loss och skrikit att det är olagligt att hålla sådanna saker hemliga för han. Så nu lär jag säkerligen få äta upp mitt beslut om att inte säga ngt i säkerligen typ flera år. Han tjatar ju fortfarande om saker som är flera år gamla och betydligt mindre viktiga så jag vet ju vad som väntar nu.

Men jag skulle nog ta samma beslut igen med tanke på att försöka få min sons förtroende att vara kvar.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida