Ta ditt ansvar som far säger jag bara...

Freja ville ringa upp sin stora syster Alicia igår kväll och prata med henne då Freja saknar henne sjukt mycket de dagar som Alicia är hos sin riktiga pappa.

Så jäkla dum som jag var så tänkte jag att jag passar på att prata med Alicias far först om lite måsten saker som tex, fördelningen av arbetsuppgifter som barnens tränings föreningar sätter på föräldrarnas axlar.

Slutade med att gubben säger att jag tänker inte prata med dig nå mer Angelica då du håller på så här. Sedan vägrade han att svara då vi nu skulle låta Freja få sitt samtal med sin syster. Tror vi testade att ringa säkert 10 gånger under resterande kväll men gubb jäkeln vägrade svara utan bara tryckte bort oss.

Stackars Freja var ju helt förkrossad för vi hade ju lovat henne att prata med sin syster. Hur kan man förklara för en 3 åring att fullvuxna människor över 40 år vägrar svara i telefonen eller låta ngn annan heller göra det då det kommer från vårat nummer!?

Behöver jag säga att jag är less på denna, enligt mig, omogna bittra karl!? Förstår folk att jag tycker det är jobbigt att behöva ta saker med han som berör mina egna barn. Det är oftast enklast faktiskt att låta min nya gubbe sköta den biten med mitt ex då många konflikter kan undvikas på det viset! Men mitt ex vill inte att min nya gubbe ska diskutera hans barn med honom. Ja då kan det ju vara bra att mitt ex oxå klarar av att prata med mig istället, suck.

Vad va det jag hade sagt som var så dumt då enligt mitt ex?
Jo jag sa att han får välja att antingen sy två tränings dräkter till isshowen eller ta ett arbetspass under Maj månad. Då han sa att han inte kunde planera maj månad redan för att veta om han kunde ta arbetspasset så sa jag att jag varit ute i god tid nu så han ska nog kunna planera in det. Det var det som fick han att bli förbannad och börja prata om att han kanske inte ville ta på sig några arbetspass och att han inte kunde lova ngt.

Ta ditt ansvar som far säger jag bara. Synd bara att treåring skulle behöva bli så ledsen och drabbad av en sådan sak.

1 kommentar:

Camilla sa...

Fy... :/ SOm du säger, ledsamt att hans dåliga sätt går ut över en liten treåring. Även om man kanske är ledsen, arg och bitter så får man ju se till att sätta sitt eget åt sidan och göra det som är bäst för barnet/barnen! Synd inte alla har förstått det bara.

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida