Mensa IQ test

Måste ju få skryta lite över mig själv.

Sprang över ett IQ test på nätet som jag testade att göra för skoj skull. Resultatet var över förväntan, jag ligger enligt det testet på en inteligensnivå som enbart ca 10 % av befolkningen gör. Inget medlemskap i mensa kan jag förvänta mig, alltså.

Men i alla fall ganska högt, nu tror jag i och för sig inte direkt på att jag ska vara intelligentare än de flesta andra. Men testet måste ju i alla fall ha klargjort att jag inte är helt tappad bakom flötet, som vissa tycker ibland. Fast det brukar ju oftast bero på att det är dom själva som gjort bort sig och då är det lättast att smutskasta och ogilla den som på pekar det.

Skulle vara skoj och se om fler gjorde testet och såg hur dom hamnade, antar att just detta testet gör så att man ligger lite högt.

1 kommentar:

SANTO - en blogg om en katt sa...

Kika gärna in på denna supersöta kattblogg! Då skulle denna kissemiss bli väldigt glad! Ännu gladare skulle jag bli om du ville följa mig via bloglovin?

Haha, matte gjorde det testet och fick..iiiiiinte så bra vilket jag misstänkte. Tss, den där matte alltså...

Kolla in i helgen då jag har premiär på min halebop-reklam! :) /Blöta nospussar

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida