grymt svårt

En grymt tryckande het dag. Svetten rinner fasten man mest bara är inne. VK var här för ett tag sedan för att titta på ormen.

I första stund kan ormen tyckas vara extremt missbildad men kloaken finns, huvudet fungerar, den är pigg, allert, rör sig fram utan bekymmer och fungerar exakt som en vanlig orm.

Som fotografen sa som kom från VK att den ser ut att ta sig fram som små barnen som hasar på rumpan som små. De jag frågat som är medlemar i reptil föreningen säger avliva. Men då har de bara sett bilder oxå på den. Den ser ju sjuk ut men på samma gång så pigg och allert.

Så ja jag vet inte vad som är bäst om det bara är egoistiskt att låta den leva eller om det är tvärtom egoistiskt att ta dess liv?

Åh, så grymt svårt det vart.


1 kommentar:

Sara - Ensamstående mamma sa...

Nu är jag inte det minsta insatt i ormar, eller reptiler överhuvudtaget.. Men jag tror inte att jag hade avlivat ormen så länge jag ser att ormen tar sig fram och mår bra och är frisk.

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida