stringbadbyxor på strand

Morgon och barnen har energi för typ hundra barn tror jag. Så snart dax att ta sig ut med dom så att dom inte river lägenheten.

Läste vk och dn nyss om en karl i skellefteå som gick på stranden i string kalsonger. Polisen for på utryckning dit och bad han ta på sig anständiga kläder. Låter ju skit bra att polisen hjälper till att få folk inse att andra faktiskt inte anser det direkt mysigt eller trevligt med att se andra människor halvnakna.

Men jag måste ju då få fundera skulle polisen rycka ut om jag ringer in om en tjej/kvinna går omkring med en string bikinis eller ligger och solar topp less. Jag har ju aldrig ringt in om ngt sådant och tydligen är det mer accepterat att kvinnor visar sig halvnakna på allmän plats än karlar då faktiskt ingen annan heller ringer in då det gäller kvinnorna. Fast det kanske beror på polisen att de faktiskt inte heller rycker ut om det skulle ha varit av det andra könet som gick i string på en badstrand!?

Visst är det väll konstigt att karlar alltid ska förknippas med att vara pedofiler, blottare, sexuellt ofredande då de visar sig halvnakna medans kvinnor ska anses vara coola, sexuellt frigjorda och sexiga då de gör på det viset.

Nu är jag personligen inte alls för att karln ska få gå omkring så på en allmän badplats. Nä jag är mer för att det faktiskt borde gälla oss båda könen att kunna klä sig mer accepterat. Kanske snart dax att inför barnbadplatser där det faktiskt är förbjudet med sådan klädsel!?

2 kommentarer:

Anders sa...

Tror du verkligen barnen bryr sig? Och VEM skall bestämma vad som skall vara accepterad klädsel? Är det de som är tillräckligt snygga som skall få visa mer?
Att bli provocerad är ett val, tänk på det! :)
Men jag håller med dig i att det är ett skevt synsätt om vi jämför synen på män och kvinnor.

Anonym sa...

Och alla blekfeta män och kvinnor som förstör våra stränder då när de bildat familj då?

Jag får en känsla av att de ger upp när de har sitt på det torra. Och ofta är det inte bara på modefronten, utan även kroppsligt Får jag ringa polisen och få dem avlägsnade?

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida