älskade Alicia

Äntligen så är älskade Alicia åter. Min underbara älskade jänta. Tjejen har satt ihop flera olika dansprogram för småttingarna så vi har suttit och tittat på ett par uppträdanden här ikväll. Himla härligt att denna energi rika jänta roar småttingarna så de får utlopp för deras överflöd av energi.

Alicia har bara hunnit börjat komma igång med konståkningsträningen här i förra veckan men pratar redan om att hon oxå vill träna dans. Visst jäntan älskar att röra sig och sin kropp. Speciellt dans och konståkning ligger högt i intresset för henne. Men jag känner mig lite osäker. Hon går ju i skola och ska både hinna med läxor, kompisar och att vila ngn gång mellan varven. Sedan har hon ju 3 pass med träning redan på konståkningen nog för att de ligger på bara två kvällar men ska man då även dans så blir det ju dans 2 kvällar i veckan och konståkning två ganska långa pass per vecka.

Letade några kursprogramför i år för umeå dansskola för att se vad dom har att erbjuda, men hittade inget på nätet. Kanske ska avvakta en säsong till innan man låter henne få börja träna ytterligare en sak!?

Nä känner att jag måste fundera ett tag till på detta.

1 kommentar:

~ ♥ en6barnsmamma ♥ ~ sa...

Jo, vi är ju nyinflyttade till Umeå, dec 2010. Så, nu undrar jag vart det finns konståkning?? Tror det skulle vara roligt för min 10-åriga tjej ;))

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida