Jultidnings tider

Idag så hade jultidnings katalogen dumpat ner i brevlådan. Alicia nappade på en gång och gick ut till grannarna för att sälja. Det är första året för henne att testa sälja så man får övervaka det hela.

Jag sålde själv jultidningar som barn och jag tror absolut att det är ett jätte bra sätt för barn att få testa på att tjäna lite egna pengar/saker. Mödan ikväll resulterade i 1 såld tidning. Inte mycket men en såld tidning är mer än ingen såld tidning.


Hon har fått regler som hon måste följa eller ja det är igentligen bara en regel, dock mycket viktig. Hon får inte på några omständigheter gå in till ngn som hon inte känner. Vill kunden titta igenom tidningen i soffan så kan dom få göra det men Alicia får vänta utanför. Vet inte om jag är en hönsmamma och nojjig men samhället har ju blivit så hårt och det är så lätt att ngt händer om barn går in frivilligt i andras hem.

Usch, hemska tanke om ngt skulle hända.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Samma sak sa min mamma till mig när jag var mindre!^^
Fast det var ju bra för vi fick veta sen att det bodde en våltäksman i samma områdde.

Sara - Ensamstående mamma sa...

Synd att min lillebror också säljer, annars hade jag självklart köpt av Alicia :) Hoppas det går bra för henne och att hon får mycket sålt.

Linn sa...

Otroligt svårt att sälja tidningar!
Jag har prövat på en vinter och jag gav upp rätt fort, samma sak hände nu i år. Sålde tidningar för Expressen, det gick inte alls bra. Att höra orden "Nej, tack" när man säljer är inte det skönaste. Visserligen sålde jag en tidning till ett snällt gammalt par, som jag nu hoppas lever gott. Men att sälja kräver: Fokus, koncentration, man icke ger upp och så envishet. Tyvärr är (jag) man bara envis när man vill vara det. Men det är ju bra om hon inte gav upp och försökte sälja tidningar. Jultidningar är otroligt svåra att sälja om man inte vet de som brukar köpa =)

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida