tvättat

Gud så less jag är denna värme nu. Spelar som ingen roll vad man gör man är lika äcklad av den i alla fall.

Har mest bara tvättat och vikt tvätt idag. Ja diskuterat med vissa människor oxå som tydligen verkar vägra släppa deras anklagelser om att jag plågat ett djur i onödan.

Själv tycker jag att jag gjort det rätta att avvakta på vetrinärens råd och riktigt kunnigt folks åsikter kring det. Så man inte förhastar sig. Men de som anklagar mig för att ha plågat ormen tycker att jag rent blint skulle ha dödat den på en gång.

Vette tusan vad som igentligen är rätt så här i efterhand men jag kan i alla fall säja att jag är helt övertygad om att jag gjorde helt rätt i den situationen som den var då. Jag ville ormens bästa och jag handlade med eftertanke. Mer än så kanjag inte göra då ingen heller ger mig ett vettigare råd än att avliva den på  stuts.

Men, men man har ju faktiskt rätt att tycka olika och nu ser det ut som om jag är den enda i hela reptil sverige som tycker att jag gjorde ett bra beslut med de kunskaper som lades fram som svar på mina frågor. Huvudsaken är ju faktiskt att man själv anser att man handlat rätt och mår bra i sitt beslut.

Ikväll så ska familjen packa, planera och göra ett sista ryck. Sista semester veckan och sista mini trippen för våran del närmar sig med storm steg.

Gud så spännande..

2 kommentarer:

Suz sa...

Men vad dumt. Jag tycker absolut att ormen skulle ha en chans iaf. Jag menar, alternativet var ju inte värst trevligt för ormen. Och om alla rör var dragna och avloppet fungerade så varför inte?

Tack för tipsen kring skäggisen :-) ger aldrig isbergssallad utan försöker ge näringsrik mat men han är inte alltid så pigg på att prova och verkar hellre svälta :-/
Ärtor gillar han dock och maskrosblad så säkert ruccola oxå.
Vi kämpar vidare ;)

Barnens Hjältar sa...

Oj jag hade nog gjort som du, hur skall man veta om man inte frågar runt först?

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida