redan klara med alla frågor och test

Utredningen har gått bra. 

Dom är redan klara med alla frågor och test så imorgon får vi veta om det räcker till ngn diagnos eller inte. Dom har ju påpekat vid flera tillfällen att det är ovanligt med diagnoser på så pass små barn och att dom ogärna sätter det. Så vi har som ställt in oss på att det inte blir ngn ännu. 

Dock säger dom att det kommer bli intressant att få följa honom och se hur det utvecklar sig. Så dom uppmärksammar ju problem och dom ser ut att tro att det kommer bli diagnos i framtiden. Frågan från deras sida upplever jag är mer vilken diagnos som det kommer utveckla sig till mer än om det räcker fram till ngn diagnos redan nu. Spännande och nervöst är det i alla fall och jag själv hoppas att det räcker till en OCD diagnos.

Det skulle underlätta så mycket om man får en diagnos på pojken. Men än hur det blir så kommer vi under de resterande utredninsdagar diskutera kring hur vi kan hjälpa honom och vilka problem som dom har fångat upp. Vi ska ha möte med både personal från BUP, förskola och rektorn för att planera och diskutera i vad han behöver hjälp med även där.

Så nu kan jag lova er att jag är sjukt nervös och nojig över de kommande dagarna. Jag har ju längtat efter att få komma just till denna punkt under säkert de senaste 2 åren.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida