Tur jag kom på det

Idag har jag haft en underbar dag. Sen vinterns ökade sol timmar har gett mig mer energi och även så till barnen. Barnen har varit lätta att hämta på dagis och inga måsten under kvällen.

Dagis har äntligen fixat korten på morgon personalen åt Tyr, underbart. Ska bli spännande och få se hur detta kommer att gå nu. Vi håller tummarna för att det ska underlätta hans morgnar. Gör det inte det så får vi försöka hitta på ngn annan metod. Jag har funderat lite om det kan hjälpa pojken om han varje morgon får göra samma sak så att det blir en och samma rutin direkt han kommer. Som tex, att han får ha ipad:en och sitta med den tills att han får komma i fatt med sin mentala övergång från hemma miljö till dagis miljö. Ja vi får se helt enkelt hur det blir. Kanske löser sig super bra med den nya fina tavlan de gjort på alla fröknarna.

Men jag borde nog slita mig från krabbfiske programmet på TV och krypa ner i sängen istället. Underlättar om man är pigg på jobbet. Fast just det jag måste skicka in lite vab tider som jag måste vara ledig från jobbet framöver. Tur jag kom på det.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida