Cirkusloppor på luffen - tävling


Sjöberg, L - Cirkusloppor på luffen - 29684988
5 st vinner varsin bok Cirkusloppor på luffen.



Läsålder:3-6 år
Sjömansklädda kackerlackor, skygga nattfjärilar och trånga gränder. Lena Sjöbergs nya bilderbok är en fantastisk berättelse om två cirkusloppor - en stor och en liten - i storstaden Madrid. Bland höga klackar, blinkande neonskyltar och smattrande vespor lever de tätt ihop, dricker cerveza och sover siesta.

"Snett bakom katedralen
På Gran Via tjugofyra
Bor vi tre akrobater
Två vägglöss och en myra
Vi vaknar klockan åtta
Äter frukost, sopar golv
Sen tänjer vi och stretchar
Från nio till halv tolv"

Spänning, dramatik och närhet! Cirkusloppor på luffen är en oemotståndlig bilderbok om äventyr och strapatser, men också om samarbete och om behovet att vara nära i svåra stunder.


För att tävla ska du:
1, Lämna ditt namn & mailadress (fältet ovanför meddelande fältet räknas inte) antingen som kommentar eller till min mail angelasdream@hotmail.com.
För en extra vinstchans:
1, Gör det ovan och sedan;
2, lägg till mig på bloglovin meddela mig vilket nummer du blev eller om du redan följer mig så gilla inlägget på bloglovin och meddela mig vilket nummer du blev där.
Follow Angelica - Fyrbarnsmamman


Obs!

  • Sista tävlingsdag: 20130317
  • Tävlingen är gratis att delta i. 
  • Vinsten kan inte bytas mot kontanter och eventuell vinstskatt betalas av vinnarna.
  • Vinnarna utses av tvattlapp.blogspot.com.
  • Juryns beslut kan inte överklagas.
  • Vinnarna kommer att publiceras på min blogg. Har jag inte hört ngt inom en rimlig tid från vinnaren så dras det en ny vinnare.
  • eventuella problem som uppstår i och med tävlingen som inte tvattlapp.blogspot.com kan råda över kan inte heller tvattlapp.blogspot.com ersätta eller hållas ansvarig för.
  • Har ni svårt att lämna kommentar här i bloggen så skicka svaret till angelasdream(at)hotmail.com istället
Lycka till!

31 kommentarer:

liselotte sa...

Är gärna med och tävlar.
Följer dig redan via bloglovin, blev den första som gillade inlägget.
Ha det gott, Liselotte
liselotte.202andersson@telia.com

Kim sa...

Jag vill vara med. Jag blev nummer 2 att gilla inlägget på bloglovin.

Nu håller vi tummarna här hemma.
Kim
kimsan_@hotmail.com

Anonym sa...

Heidi Larsson
heidilarsson@hotmail.com
livetenligtheidi.blogg.se

Jag vill vara med!!! Jag följer redan din blogg men har gillat inlägget som nr 3.

Engsir sa...

Therese Engström

therese.engstrom@telia.com
http://engsir.blogspot.se/

Anonym sa...

Kul! jag är med! perfekt bok att ta med till förskolan jag ska ha praktik på snart! jag pluggar till förskollärare.
stor kram! /gabriella ekdahl pepsan4@hotmail.com

Anonym sa...

Är gärna med och tävlar om en bok till barnen.

Annica L
annicamarie79@hotmail.com

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

jag är med och tävlar.

Har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/03/05/cirkusloppor-pa-luffen-173/

blogg@annakarlsson.se

Följer dig sen förut på Bloglovin och gillar inlägget som nr 4

Petra sa...

Vilken härlig tävling, jag är med!

Jag följer dig på bloglovin som nr. 182 tror jag, men jag är lite osäker på hur man ser vilket nummer man får.

Hälsar
Petra Christensen
mejl: gnuttisen@hotmail.com

Victoria sa...


1. Mailadress: vicky_picky83@hotmail.com

2. Jag la till dig som nr 185

Jag tipsade även om tävlingen på min tävlingsblogg

jessamy sa...

Jag är med :)
Jag följer dig redan. Blev nr 7 att gilla nlägget.


mvh Linnéa
jessamy_@hotmail.com

Emely Tuväng sa...

Jag är med och tävlar.

Följer redan på bloglovin, gillade inlägget som nr 8. :)

emely_tuvang@hotmail.com

Mathilda sa...

Vill gärna vara med och tävla :)
Mathilda Robertsson
mathilda.robertsson@gmail.com

Cattis sa...

Jag är med :D

hejcattis@hotmail.com

Amanda sa...

Jag är med! :D
amandanyman96@hotmail.com

Millah sa...

1. Jag är absolut med och tävlar =)
2. Lagt till dig på bloglovin (185)
3. Gillat inlägget (9)

Kramar // millah
millahoman@hotmail.com

lisette b sa...

är gärna med och tävlar!

blev nr 186 att följa bloggen.

lis1etavlar@gmail.com

vi hoppas på vinst här hemma!

/lisette =)

Debbie-Mamma till 2 prinsar ♥ sa...

Debora Persson

Jag är väldigt gärna med och tävlar om en bok till sonen! :)
deborapersson@gmail.com

Fröken svår sa...

Jag är gärna med och tävlar om en bok till tjejen.
Mvh Johanna
rockbarnettavlar@hotmail.com

Sanna sa...

Jag är gärna med och tävlar, och mitt namn är Sanna Kaakinen.

Följer på bloglovin sedan tidigare och har gillat som nr 10.

Kram Sanna
mammasvardag@hotmail.com

Fia H sa...

Jag är med och tävlar :-)

1. Fia H, fia_79@hotmail.com
2. Jag har gillat inlägget och blev nummer 11.

Anonym sa...

Hej! Tävlar gärna :)

Gillar inlägget (11).

Mvh

Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

Anonym sa...

Eller jag hade redan gillat det sedan innan rättare sagt men nu är vi 11 som gillar!

Mvh Matilda (matilda-pettersson@hotmail.com)

Anonym sa...

Jag vill vara med och tävla.
Mvh
Sofie

sofiek78@gmail.com

Anonym sa...

Jag vill vara med i din fina tävling!

Annika Nilsson
aneritrea@hotmail.com

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar!

Mikael Gustafsson
gustafsson_gurra@hotmail.com

Anonym sa...

Hej

jag är gärna med och tävlar
marie.lindberg@bredband2.com

marie

Anonym sa...

Jag vill tävla!

Mvh Eleonor

eleonor.hallbus@telia.com

Anonym sa...

Hoppas på vinst!

Mvh Micke

arkeologen@telia.com

Anonym sa...

Vill gärna delta i tävlingen!

Mvh Mats

hallbusfil@spray.se

Anonym sa...

Jag är med!

Mvh Birgit

birgitmattsson@spray.se

Sarah Axelsson sa...

Jag vill vara med och tävla.
Mvh Sarah, litte_kanske@hotmail.com

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida