en super låsning

Idag var det dock en super låsning för Tyr på morgonen. Allt var super bra tills han ville ha en smörgås. Som vanligt frågar jag vad han vill ha på. "kaviar" svarar han på en gång. "Med skinka eller ost" vilket jag tog som att det skulle vara kaviar med antingen en ost skiva eller en skiva skinka på. Jag valde då skinkan som han oftast brukar ha på kaviarn. Men tydligen så var det fel och startade ett av hans värre låsningar. Jag tror nu i efterhand att det kan ha varit så att han först tänkte skinka men ångrade sig på en gång och däravsa eller ost.

Ett krossat glas, en sönder sparkad sjuklåda samt en massa av Alicias saker som åkte genom rummet. Var bara att ringa till gubben och be honom komma hem för att bära Tyr till dagis. Själv skulle jag inte orka bära honom när han slåss och ålar sig i famnen. Han blir ju stark som 10 barn (känns det som i alla fall) under en låsning. Jag vet också att den här typen av låsningar tar lång tid att komma ur här hemma och den tiden hade vi inte idag då gubben var själv på morgonen på sitt jobb.

Det var länge sedan vi var tvungna att lämna en så pass hysterisk Tyr på dagis. Det är otroligt jobbigt att lämna honom så men man har ju inget val då man även har ansvar för jobb. På dagis hade han först varit ledsen och sedan gått undan och suttit för sig själv. Efter det så fungerade allt som vanligt igen. Jag var också orolig när jag hämtade honom hur det skulle gå. Förr så hamnade han ju i en låsning igen då man hämtade hem honom från dagis om inte den hade fått avslutas hemma först. Men denna gången så var det inga större problem med hämtningen heller.

Kvällen fungerade också den hur bra som helst. Han och Freja var till och med och hälsade på Tyrs dagiskompis Ted ett tag. Mycket uppskattat av Freja som letade kompisar för fulla muggar och redan hade  nekats av två andra.


1 kommentar:

Fru P sa...

Va skönt att ni fick avsluta dagen bra tillsammans!

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida