inre frid trots motgångar

Dagen började med en Tyr som direkt var nära till låsningar för små saker. Han hade problem vid lämningen som gick att lösa ganska smidigt som tur var.

Jag och gubben hade ett besök idag under morgonen på BUP angående Feja men det blev ganska mycket återkoppling om Tyr också. Gud vad jag beklagade mig om dagiset hans och speciellt om en av fröknarna som jag tycker inte alls förstår vad det handlar om, skiter i det vi har sagt att vi önskar att de ska göra, skiter i vad BUP säger och bara är allmänt, blä och med taskig attityd mot en. Fick även veta en ny sak som den fröken skitit i totalt av det vi har bett om. Detta fick vi veta under det mötet av BUP:s personal då de berättade om andra saker nu idag.

Det slutade med att BUP tyckte att vi ska testa hur det går att lämna honom senare på dagarna. Då det inte är en öppningsavdelning med jätte många olika fröknar utan istället då vanliga avdelningen öppnar.

Så jag ska få ett intyg så att jag kan vabba 25 % på morgonen nu under 2 månader. Det beslutet kändes så otroligt skönt. Lever på det beskedet ännu. Ett enormt lugn har lagt sig i min själ.

Trots att bilen pajjat, en arrogant och skit jobbig fröken vid hämtningen av Tyr samt att Tyr haft ett sjukt stort utbrott ikväll samt varit nära låsningar hela kvällen så känner jag en inre frid just nu pga den möjligheten som BUP erbjöd oss idag. Helt otroligt vad underbart det är med människor som förstår hur det är att leva i familj med barn med särskilda behov. Speciellt med den här typen av speciella behov som faktiskt inte andra har kunskap eller insikt i hur de fungerar.

Uppdraget till nästa gång vi har möte blir att fundera hur vi kan få Freja att varva ner. Jag ska kolla upp om vi kan få tag på kedjetäcke och lite andra material som hjälp.

Ingen diagnos på henne heller ännu förutom att det står atypisk ADHD i hennes papper nu.

1 kommentar:

elfina sa...

va bra att du får igenom vab 25%. hoppas det hjälper. tillsammans är ni starka!

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida