Jag har ljugit

Jag har faktiskt ljugit för Tyr nu under tiden han har varit sjuk. Han förstår inte alls varför inte han får vara på dagis och kopplingen mellan att han är sjuk och inte orkar med. Han ville ganska snabbt ha sina rutiner med att gå på dagis precis som vanligt. Så jag har ljugit för honom och sagt att dagiset är stängt.

Jag tror faktiskt att det är bättre att jag gör det än att han ska vara frustrerad och inte klara av situationen bara för att man ska försöka vara sanningsenlig på ngt som han hur som helst inte klarar av att förstå.

Problemet kan dock skjutas upp om ngn på dagiset pratar om att det har varit öppet och pratar om att han varit sjuk. För själv här hemma blir pojken bara rent förbannad då man säger att han är sjuk. Han är minsann inte alls sjuk och påstår sig må precis som vanligt.

Tror jag måste meddela det för dagiset så dom vet om min lilla lögn när han kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida