jag var för snabbt tillbaka

Jag var på jobbet igår men det visade sig inte vara ngn bra ide. Låg under kvällen igen med feber och var helt slut. Vilket innebär att jag var för snabbt tillbaka så nu är jag hemma tills jag känner mig bättre.

Vi ställde väckarklockan i vanlig tid för att Tyr ska få sina rutiner men typiskt nog så ringde aldrig klockan. Vilket så klart ställde till det för Tyr. Rutinerna vid lämningen är så otroligt viktiga. Han var glad och sitt vanliga jag tills han såg och hörde att det var fler barn än vanligt på öppningsavdelningen och det räckte med det. Tvär nitar, gömmer sig bakom ngt och vägrar gå in. Till slut så går han med på att göra så att han puttar mig ut ur dagiset från sin egen avdelning istället från öppningsavdelningen som vi alltid brukar göra.

Att komma på ett alternativ lösning brukar han kunna vara duktig på så länge inte låsningen är före kraftig eller han för trött.

Fröken nr två hade hunnit komma också så det var inga problem att fullfölja Tyrs kompromiss. Det är så skönt de gånger  han själv lyckas gå halvvägs för att lösa det som har blivit fel. Han är så underbartduktig min lilla prins.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida