vilken dag

Herregud vilken dag det har varit idag. Tyr har haft låsning på låsning hela jäkla dagen känns det som. Jag har stora feta både ill röda och blåa bitmärken över hela armarna igen.

Vad i helvete ska de på jobbet tro på måndag? Jag är ständigt blå över hela armarna och man ser ju att folk stirrar på det. Den närmsta kollegan vet vad det beror på men inte övriga, inte heller kunden. Det första man tror lär ju inte vara ett barn med aggressions problem utan jag gissar att de antingen tror att jag skadar mig själv eller att det är gubben.

Fast vad alla andra tror skiter jag faktiskt i just nu. Det är som så långt ner på den jobbiga listan att det knappast existerar för mig, än om man funderar på vad folk ska tro.

Jag kommer bli knäpp om detta fortsätter. Oftast beror det faktiskt på att Freja inte klarar av att låta han vara ifred. Jag förstår Freja hon älskar ju sin lillebror och vill vara med honom men Tyr behöver få vara med sig själv då han har behov av det och Freja förstår så klart inte den biten ännu.

Nä det finns nog inga tvivel kvar från mig nå längre det är helt klart en Asperger diagnos och vi måste försöka skapa en fri zon för honom. En zon som bara är hans dit ingen annan kan komma och störra. Men var i vår lya skulle vi kunna skapa ngt sådant?

Det första vi måste göra är i alla fall att ge Alicia eget rum igen. Det där med att dela fungerade inge bra alls och nu lider Alicia pga det. Så kan vi inte ha det så jag funderar på att ge det minsta rummet åt henne och så ser vi hur syret fungerar för henne i det (det blev ju för instängt då Alexander hade det).Så får Tyr och Freja det stora rummet. Alici leker ändå inge mer efter golvet så hon behöver inte golvytan så som småbarnen behöver samt att hon då äntligen kan låsa om sig igen.

Men min tanke just nu är att ta en av garderoberna klä in den och mysa till det med kuddar osv.  Undrar om det skulle fungera som hans lilla kryp in? Fast vad är det som säger att han ens över huvudtaget skulle gå in dit då det oftast är nära oss vuxna han vill sitta men bara leka med sig själv vid sidan av. Sedan är det istället ngn annan som kommer och förstör det han tänkt sig och så blir det bara skit av allt.

Fast att försöka kanske inte skadar. Kanske ngt Freja skulle trivas att vara i annars!?

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida