bokat tid hos en arbetsterapeut

Jag känner att jag måste tipsa alla som är i samma situation som oss (har barn med funktionsnedsättning och behov av hjälpmedel men inte fått ngn diagnos ännu som leder till att få komma till habiliteringen) om arbetsterapeuter.

En arbetsterapeut arbetar med  rehabilitering eller habilitering av människor som på grund av olika skador, sjukdomar eller medfödda funktionsnedsättningar har en nedsatt förmåga att utföra dagliga aktiviteter av olika slag. Arbetsterapins mål är att tillsammans med klienten utreda och hitta möjligheter att klara av aktiviteterna i hemmet, på arbetsplatsen och fritiden

Jag fick för ett tag sedan reda på att dessa även sitter på våra hälsocentraler och att man har rätt att boka in en tid för att ansöka om hjälpmedel som man behöver.
Jag ringde dit är i veckan och väntar på att få en tid just nu. Minst en månad troligast betydligt längre fram. Alla dessa väntetider, suck.

Jag har en tanke på att testa kedjetäcke, samt ngt man kunde ha på ryggen för att massera och så olika visuella  scheman. Nog för att vi redan har inhandlat och börjat göra eget men jag tror att de redan färdiga är betydligt bättre. Samt att man inte har tid till att sitta och pyssla med saker. Så fort man vänder blicken från småttingarna så händer det ngt så det känns som ett omöjligt uppdrag.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida