jobbig start på dagen

En fruktansvärt jobbig start på dagen. En Tyr som exploderar totalt pga en trasig dragkedja i en tröja. Så sjukt jobbigt. Han och jag hemma själva. Han aggressiv kastande, skrikandes och slåendes. Ett av de värsta utbrotten på ett bra tag. Man ska undvika att hålla fast barn in i det längsta säger psykologerna. Jepp håller med helt och hållet men idag var det ett måste.

Bröt ihop själv totalt efter en svår gårdags kväll också. Ringde gubben och han körde hem från jobbet och hjälpte till. Min underbara prins.

Lyckades överlista Tyr och fick han att frivilligt gå till dagis, dock senare än vanligt. Han kom dit mitt i frukosten vilket inte var det smartaste. Så ska det ju inte vara. Lämnade en pojke som inte riktigt hunnit avsluta sin låsning och han var inte nöjd över det. Ångest och frustrationen lyste i hans ögon och mamma hjärtat blöder. Lämnade honom dock så och for hem igen för att hinna andas innan jobbet kallade.

En hemsk morgon med rödsprängda ögon av alla tårarna. Gubben tyckte jag skulle sjukskriva mig men helt ärligt vad gör det för nytta? Men visst har gubben rätt man behöver faktiskt tid att få återhämta sig i sådana situationer därför ska jag försöka komma ihåg att lyfta detta problem för vår kontaktperson på bup.

1 kommentar:

Lilith Dark sa...

Det där hade kunnat vara en morgon med Leo. Usch, såna dagar är hemska och får en att bryta ihop totalt.

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida