spela fotboll

Vår känslorna fick mig och Tyr att spela fotboll idag ute i solen. Medan Freja cyklade på gården för fullt och lekte med allt tö vatten.



Tyr var super duktig idag. Han fick en liten mindre låsning vid matbordet och började kasta mat som vanligt. Efter att han blivit iväg buren kom han tillbaka satte sig på sin plats gömde ansiktet lutandes ner mot bordet i sina händer och grät. Där satt han så utan att vi störde honom. Han har behov av att vara själv och ifred då han hamnar i det stadiet.

Men gud så himla duktig han var som klarade av att hantera utbrottet så effektivt och bra. Han somnade dock på det viset så jag hann som aldrig berömma honom för det. Får komma ihåg att göra det imorgon.

Hur som helst funderar jag på om hans försämringar i beteendet både hemma och på dagis kan ha ngt att göra med att det faktiskt sker mycket nytt och det gamla som var inte längre riktigt existerar på samma vis. Vi går ju från vinter mot vår nu. Det är ju många rutiner och beteenden som förändras hos människor och i omgivningen när vi går från vinter till vår. Nya lekar, nya typer av kläder, ny omgivning (ingen snö), nya rutiner på dagis som är mer anpassad mer till vår och sommar. Varför har jag inte tänkt på detta tidigare?

1 kommentar:

joi sa...

Menade absolut inte ngn förolämpning. Bara kommenterade om mina upplevelser med min sambos diagnos. Men jag tror att det är skillnad på hur diagnoser ställs nu och på de som är födda på 70-talet. Jag vet att man får kämpa väldigt mycket och när min sambo gick hos psykolog för att bli utredd sa de till honom att många fall av just adhd kan triggas igång på uppväxten, om den varit lite sisådär. Vilket hans har då..

Menar inte att dina barns uppväxt skulle vara det.
Vet dock att det kan vara ärftligt och då vi har 2 barn löper väl de risk för att få det..

Nu vet man ju hur det artar sig och kan agera därefter.
Hoppas dock ni får svar snabbt och blir hjälpta

och som sagt.. absolut inte meningen att förolämpa.

kram på dig

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida