vilket elände

Herregud vilket elände det är att sitta med detta vårdbidrag. Snacka om att bli deppad då man sitter och beskriver sitt barns alla negativa, svaga och tidskrävande sidor. Man får ju sådan jäkla ångest då man sitter och får det så pass svart på vitt hur sjukt mycket extra tid, energi, pengar och kärlek man lägger  ner.

Älskade lilla barn vad man inser att ditt liv ska vara svårt då man själv inser hur svårt det är för en själv som bara står runt dig och försöker hjälpa dig.

Man verkligen önskar att det fanns en super medicin som bara kunde ta bort det där svåra och jobbiga för dig. Som gjorde att du slapp all ångest, vrede, frustration och tvång.

Jag är inte klar ännu vilket jag hade hoppats på att få bli nu under kvällen men inser att det blir jag inte. Bara räkna ut all extra tid på ett ungefär, all extra kostnad för allt han slår sönder, nöter mer, smutsar ner mer osv. Snacka om tidskrävande och är man i min situation så är det ju just tid man saknar. Så det gäller att pussla ihop all ledig tid dvs vara sömnlös en period.

Efter mitt första inlägg om funderingarna kring vårdbidrag så har flera av mina läsare hört av sig och stöttat och erbjudit sin kunskap och hjälp. Tack snälla underbara läsare. Vilken underbar medmänsklighet det finns ute på internet.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida