ledigheter, rutiner, rutiner och rutiner

Att ha barn med behov av fasta rutiner kan ibland ställa till det ordentligt i situationer där andra aldrig skulle ha en tanke på att det skulle kunna ske.

I Torsdags tex, då det var en ledig dag för alla då brukar de flesta jag mött verkligen längta och njuta av en sådan dag. Här hemma hos oss blir det ofta tvärtom, man önskar att det var en vanlig arbetsdag.

Tyr blir så sjukt frustrerad av att inte kunna gå på dagis som han brukar. Har jätte nära till låsningar hela dagen eftersom det tar tillräckligt med energi att bara försöka hantera situationen med att allt är annorlunda mot vad det brukar.

Torsdagen var en fruktansvärd dag för Tyr och med tanke på det regniga vädret så gick det inte att hitta på ngt kreativt ute som distraherade hans tankar och lugnade hans oro.

Först idag känns det som om jag har lyckats återhämtat mig mentalt efter den dagen.

Jag fasar för hur sommarlovet kommer bli i år. Det gäller verkligen att vi har ett väl fyllt schema tills dess annars kommer det bli en sjukt jobbig period.

1 kommentar:

Celine Naminah sa...

Har din son någon diagnos? Det där med låsningar som du skriver om och problem med helg mitt i veckan känner jag otroligt väl igen både från mig själv och min son. Vi har båda Aspergers syndrom.

Hur gammal är din son?

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida