så var jobbet fixat och ett långt möte på det

Ja så var jobbet fixat och ett långt möte på det. Tänka sig att det gick rätt bra att orka idag också trots mina förkylnings känningar som jag har.

Jag har dock funderat hela kvällen på saker som blev sagt på mötet. Känns som om ngt gått på tok i bup:s tolkning av det vi har berättat tidigare om Tyr.

Dom var så sjukt mycket inne på kaoset hemma. Kändes som att dom tror att Tyrs x antal fler vredesutbrott hemma än på dagis beror på kaoset hemma. Nu vet jag inte riktigt vad dom menar med kaoset i hemmet men jag känner inte alls igen det. Vilket kaos? Vad menar dom med det?

Det kaoset vi har hemma startar pga Tyrs låsningar, inget annat. Kaoset kommer då han inte kan utföra de tvång som han måste eller då ngt har blivit så som han själv inte trodde att det skulle bli. Där börjar kaoset för vår familj. Eller när Freja blir less på Tyrs alla rutiner och tvång och försöker antingen vara snäll och hjälpa eller då hon får en liten djävul i sig för en kort stund och medvetet förstör för honom.

Jag känner bara det att dom inte kan förstå alls vad vi har sagt om dom tror det. Tyrs problematik skapar dock kaos i hemmet och det är där vi måste få hjälp. Hjälp med hjälpmedel som underlättar vår vardag. Hjälpmedel för Tyr.

Jag blir så less. Jag trodde detta var allmänt känt bland psykologerna på bup att barn med npf diagnoser ofta blir så i hemma miljön. Jag har tidigare fått vibbarna av att psykologen har förstått.

Men vad vet jag? jag kanske bara missförstod ngt idag?

och man kan bara få veta om man frågar och pratar om saker så det är det jag måste göra nästa vecka på nästa möte med dom.

Jag blir dock bara så trött på att hela tiden få förklara om och om igen vad problemet är och vad vi behöver. Flera år har vi väntat nu på rätt hjälp från habiliteringen men det lär vi ju aldrig få eftersom dom så trångsynt nog går mer på diagnoser än själva problematiken hos ett barn. Hur fasiken tänker dom när de har tagit det beslutet??

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida