fick hem ett beslut

En bra dag. Fick hem ett beslut på att vi är godkända ett halvt vårdbidrag i 2 år så det kändes ju underbart.

Sedan har ju kommunen godkänt en avlösare för Tyr med 12,5 timme per månad. Avlösare betyder att en person kommer hem och är "barnvakt" en stund så man får tid att vara med de övriga barnen, sova ut, gå på möte, städa eller vad det nu än är man är i behov av.

Det som inte går med flyt är min anställning. Trots att jag försöker kämpa med att få behålla min heltid så ser det dött ut på den biten. Hur länge orkar man kämpa för att få rätt? Jag känner mig rätt trött på att kämpa med en massa andra saker så just den biten orkar jag inte med längre. Jag kommer att från och med den 1 Augusti gå ner till 75%. Det är alltså 75% av en riktigt dålig låg heltidslön. Inget man kommer bli rik av med andra ord.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida