Fortfarande dåliga lämningar

Lämningarna går fortfarande dåligt för Tyr. Igår så var det en riktigt dålig lämning och jag tror att det hela med dom dåliga lämningarna kan bero på att den pedagogen som var med på hans inskolning nu har varit frånvarande. Hon var nog hans trygghet och därför så vill han inte bli lämnad där.

Sedan tror jag att de 2 andra i personalen som varit där faktiskt inte har samma "tänk" som hon som var med på inskolningen. Det är absolut inget fel på personalen men jag har en stark magkänsla av att de inte klarar av att läsa av Tyr ännu. Inte så konstigt det heller i och för sig då de inte har varit med honom så mycket. Dock så känner jag att den som inte varit med nu de senaste dagarna lättare drar rätt slutsats om vad det är som är på tok.

Nu är hon åter på måndag så då får vi se hur det går då. För då måste jag också lämna i tid då stora fröken Alicia ska på upptaktsläger för konståkningen och då jag måste följa henne med bussarna dit.

1 kommentar:

Fru Martinsson sa...

Håller tummarna att det går bättre på måndag! Tänk så många det är som just nu skolar in sina små!
Vår minsting skolades in på förskolan i vintras och det gick hyffsat bra. Nu är det den mellersta som ska börja skolan och som tur va är längtan stor!

Ha det gott!

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida