Tyrs pannkaks hamburgare

Igår så hämtade jag en mycket glad kille på dagis. Han trallade och var så otroligt glad. Inga problem alls med övergången från dagis till hemmet. Helt underbart. Jag sa det till fröken att det är första gången jag är med om att han sjunger och trallar när jag hämtar honom från dagis.

Dagen hemma var också helt okej. Han och grannens pojke lekte länge ute och cyklade runt, runt husen. Det var en trött kille under kvällen och han ville absolut ha en rund stor tunnpannkaka till kvälls fikat. Saken var den att vi åt ugnspannkaka till middag och vi hade kvar av den. Så jag försökte övertala han länge om att den fungerar väl lika bra!? För inte ids man börja steka pannkaka sent på kvällen bara för att ge honom det han vill då man har annat i kylskåpet som mättar lika bra.

Nä han skulle absolut ha rund pannkaka så jag tog fram ett glas och skar ut ugnspannkakan till en rund pannkaka. Tyr bara tittade på mig som om jag var dum i huvudet och inte fattade ngt alls. "Nä, jag vill ha en stor rund pannkaka, mamma". Jag vet ju att han har en för kärlek för just hamburgare så jag svarar att vi kan ju göra en till rund liten pannkaka och så gör vi en pannkaks hamburgare. Han funderade ett tag bra tag innan han accepterade den iden. Så vi gjorde en till rund pannkaka av ugnspannkakan och så la vi dit en ost skiva men det dög inte heller. Den måste ju också vara rund så vi tog och fixade till osten rund också. därefter la vi dit två runda saltgurks bitar och en rund inlagd rödbets bit. Helt perfekt blev det och super smarrigt. Tyrs pannkaks hamburgare är född och vi slapp antagligen en svår och lång låsning.

1 kommentar:

Carolina sa...

Smart idé - han verkar ju gilla det massor! ;-)

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida