inte lätt att gå sin egen väg

När jag promenerade hem med små barnen från föris idag så frågade jag Tyr om ngn har sagt ngt om hans nya frisyr.

"- Jo de stora barnen skrattade och pekade på mitt huvud så här och sedan fes de på mig" svarade min älskade lilla pojk samtidigt som han pekar på sitt huvud. Så jag frågar honom då om han fortfarande vill ha den frisyren eller om han vill klippa sig nu.

"- Nej jag vill ha så här" svarar han mig. Vilket får Freja att säga "-Men det är bara att inte bry sig. Så gör jag. Bryr mig inte om det". Tyr tittar med sina söta ögon på Freja och säger "- Men jag bryr mig".

Ja det är inte lätt att gå sin egen väg som stor eller som liten. Jag hoppas att barnen inte kommer vara för elaka mot min lilla mini prins. Någon färg har vi då inte heller köpt åt honom ännu och det ekonomiska läget lär göra att det dröjer tills barnbidraget kommer.
Tyrs nya frisyr.
 Just nu som till vänster men han vill ha gult och blått som min photoshopade bild till höger. Nu förstår nog de flesta att det är svenska flaggan som han har på huvudet.

1 kommentar:

Pilla sa...

Tufft och det är så skönt att det finns barn som din som vet vad de själva vill och vad de själv vill välja och göra som den här med håret men jag blir ändå ledsen att han blir mobbad. ;( Att de andra är elaka mot din barn.

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida