Men mamma då kan ju ni bo i ett hus bredvid vårat hus

Freja har pratat mycket om att få ett eget djur nu på slutet. En hund är favoriten och då jag säger att men då kan ju inte jag och Alle bo kvar eftersom vi är allergiska så säger hon bara "- Men mamma då kan ju ni bo i ett hus bredvid vårat hus". När jag ställer följd frågan om hon då hellre får en hund och att vi flyttar så svarar hon "- Ja" med ett flin på läpparna. Min lilla sötis önskar sig verkligen ett eget djur. 


Nu så har vi skaffat ett TAMAGOTCHI-djur åt henne istället för en hund. Tamgotchi – de virtuella, personliga husdjuren är en leksak som är bra för barn som vill ha ett eget husdjur. Barnen lär sig att ta ansvar för små uppgifter och utvecklar sin empati. 

Ni kanske kommer ihåg dom eftersom dom var jätte populära under slutet av 1990 talet. Nu har dom dock kommit tillbaka och med nya roliga funktioner. 

Ska bli spännande och se om denna kan hjälpa Freja att vilja ha kvar sin mamma hemma eller om jag snart blir utbytt mot en hund, haha.


1 kommentar:

Pilla sa...

Ah kul att sånt fortfarande finns. :) Kul för barn. :)

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida