ledig från jobbet

Idag så har jag varit ledig från jobbet pga att både förskolan och fritids var stängda för planering. Istället för att bara vara hemma så tog jag tre barn med mig på läkarbesök och möten under dagen. Jag må få säga att när jag väl var hemma så var jag mer slut än efter en hel arbetsdag ja till och med mer slut än om jag skulle ha jobbat en massa övertid också för den delen.

Varför ska det alltid vara så sjukt svårt att åka iväg med barnen och göra den här typen av saker?

Dock en klapp på min egen axel eftersom jag är så sjukt duktig och fixar detta helt på egen hand. Tre barn på en massa bussresor till en massa tråkiga aktiviteter och då med tre barn med alla dessa olika problematik områden som dom har, som bara ger en massa konfliktlösningar för min del och kolla dom hela tiden så inget blir förstört. Ja man är verkligen en super mamma mellan varven (och jo man får faktiskt tycka att man är det).

Imorgon kommer mina små älsklingar få en betydligt bättre dag med betydligt roligare aktiviteter än möten och läkarbesök som det har varit idag.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida