en jobbig helg

Jaha, så var den första helgen på ett tag gjord. Imorgon är det jobb igen som gäller. Det har varit en jobbig helg, i alla fall för en person. Man har riktigt fått tassa på tårna runt denna person och härdsmältorna har hela tiden varit nära. Man ser verkligen att det är ngt som tynger betydligt mer än i normala fall. Beteendet påminner mer om hur det var för över ett år sedan då personen gick på ett helt annat dagis. Men imorgon så ska jag försöka få in ett samtal med fritids och försöka se om det går att underlätta för barnet där. Så att vi kan komma tillbaka till hur det blev då vi bytte till denna skola som vi gjorde för ett år sedan.

Sedan blir det en vecka full av saker. Måndagen är inbokad med ett läkarbesök, jag vill även försöka få in ett samtal med fritidspersonalen, ett med rektorn, försöka boka in en akut tid hos tandläkaren för Tyrs räkning. Tisdagen är två läkarbesök inbokade och en träff inbokad för min del på kvällen med ett gäng härliga människor. Onsdag till söndagen är det konståkningsläger för tre av barnen där de har allt från 4:a pass till 2 pass per dag och per person. Freja har provat skridskorna och försökt hoppa runt och göra piruetter med dom på vardagsrums golvet. "Tänk mamma om jag har glömt bort hur man gör?" Hon är så söt gumman min.

Sedan fyller ju älskade Freja 7 år på lördag och kalas ska ordnas. Om inte det var nog så ska man ju även hinna jobba. Så jag lär ha att göra denna vecka.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida