första läs läxan

Jaha, då har jäntan som nyss börjat i 1:an fått sin första läs läxa. Då jag är en mamma till en tjej som faktiskt inte riktigt har lärt sig alla bokstäverna ännu så undrar man ju lite "är inte denna läxa lite för tidig" Men, men läsa 3 gånger under veckan ska vi försöka hinna med samt att svara på frågorna i boken som handlade lite om läsförståelse.

Jag startade glatt med det redan ikväll, så hinner vi göra bort det fort, tänkte jag. Jäntan tänkte ngt annat. Skrikandes, knallröd i ansiktet och med ett ngt förvridet ansikte pga ilskan försökte hon slita av mig läs boken och riva sönder den. "-Jag kan inte läsa mamma!" vrålade hon. Vilket jag svarade med " Men du behöver inte kunna läsa. Vi ljudar igenom texten tillsammans.". Jäntan stenvägrade och var argare än ett bi.

Kändes som en bra start på läs läxorna, NOT!!

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida