Tyr har lärt sig skriva ett nytt ord

Det var en riktigt uppvarvad pojke som jag hämtade hem igår från fritids. Jätte röd i ansiktet av ansträngning sprang han och två killar till i korridorerna på skolan. Enbart en vikarie syntes till som pedagog på deras avdelning vilket skulle kunna förklara beteendet hos pojkarna för i vanliga fall brukar dom inte vara så uppvaravade inomhus.

Så fort pojken min varvat ner så visade han mig stolt och lite busigt att han minsann har lärt sig att skriva ett nytt ord. Det är faktiskt ganska stort eftersom han fortfarande enbart kan skriva sitt namn och sin systers namn. Valet av ord var dock kanske inte riktigt lika trevligt.

Han visade mig ett papper där det stod "jävla" överallt. "Åh, vad duktig du är" sa jag för att uppmuntra hans glädje och stolthet över det nya ordet han lärt sig skriva. Sedan sa jag i andra andan "men nästa gång kanske vi ska försöka lära oss att skriva ett lite trevligare ord!?"

Då utbrister hans klass kompis "Det är jag som har lärt honom att skriva det ordet".

Vad roligt att kompisen med föräldrar som tycker att min son är det barnet som lär deras barn svordomar är det barnet som för tredje dagen inom kort tid är mest troligtvis den som har lärt Tyr nya svordomar. Jag blir lika förvånad varje gång jag springer på föräldrar som har skygglappar på sig så fort det gäller deras egna barn. Jag tänker dock inte bry mig mer i det utan istället njuta av Tyrs lycka över den nya kunskapen han lärt sig.

Inga kommentarer:

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida