Skolstart

Första skoldagen är avklarad. 3 av barnen har bytt skola och vill ni veta en sak, alla är nöjda.

Jag är så otroligt glad över att alla 3 fick en bra start på skolåret. Speciellt glad är jag över ett av barnen som verkligen hatade skolan i slutet av ettan och idag så var han så sprudlande glad och nöjd över skoldagen. Det är en så otrolig underbar känsla så jag faktiskt nästan glömmer bort att jag har så ont i huvudet att det gör ont bara jag tänker.

För mig själv så är det mycket nytt som händer. Jag har blivit tvungen att gå ner i arbetstid och därmed är jag deltidsarbetslös nu. Inte för att man får mer tid över för det för jag jobbar mycket extra hela tiden samt att a-kassan och arbetsförmedlingen kräver att man måste söka jobb och fylla i en massa papper.

Jag har dessutom fått ändra mina arbetstider eftersom ett av barnens fritids inte kan erbjuda plats så pass tidigt som jag behövde så jag har en massa nytt att ställa om mig till på jobbet också.

Mycket som händer här fortfarande men det är så otroligt mycket bra som allt detta jobbiga har lett till så man kan inte klaga. Jag hoppas att det blir ett bra skolår nu för alla mina älsklingar.

1 kommentar:

Tvillingmamman sa...

Vad skönt att det löst sig med skolan för alla! Det är så sorgligt att det ska vara sån varierande kvalité på skolorna men att hitta något som passar är förstås livsviktigt!!

http://tvillingmamman.babyhjalp.se/

Husdjur Blogglista.se Bloggar av mammor och gravida